Szanowni Rodzice i Uczniowie, Nauczyciele i Pracownicy

Życzymy Wam, by przerwa w nauce  była czasem efektywnego wypoczynku,
byśmy wszyscy mogli nabrać sił, energii i zapału do pracy
w kolejnym roku szkolnym.
Życzymy, aby wakacje były spełnieniem Waszych marzeń,
ale przede wszystkim by były bezpieczne.

Do zobaczenia we wrześniu!


Znalezione obrazy dla zapytania vacation gif 

   

Warszawa, 18 maja 2018 r.

Szanowni Rodzice i Opiekunowie Uczniów klas VII szkoły podstawowej oraz klas II gimnazjum,

wdrażanie kolejnych etapów reformy edukacji wiąże się z naturalnymi i zrozumiałymi pytaniami oraz wątpliwościami. Jedną z takich kwestii jest organizacja naboru na rok szkolny 2019/2020 do szkół ponadpodstawowych i klas szkół ponadgimnazjalnych. Wówczas o przyjęcie będą ubiegali się pierwsi absolwenci 8-letniej szkoły podstawowej oraz ostatniej klasy gimnazjum.

Pragnę przypomnieć, że postępowania rekrutacyjne dla tych dwóch grup uczniów zostaną przeprowadzone oddzielnie, według odrębnych kryteriów rekrutacyjnych. Jednocześnie podkreślam, że absolwenci szkół podstawowych i gimnazjów nie będą rywalizowali ze sobąo te same miejsca.Będą oni ubiegać się o przyjęcie do innych typów szkół.

Uczniowie kończący VIII klasę szkoły podstawowej mogą zostać przyjęci do 4-letniego liceum ogólnokształcącego, 5-letniego technikum lub
3-letniej branżowej szkoły I stopnia. Z kolei absolwenci ostatniej klasy gimnazjum mogą ubiegać się o miejsce w 3-letnim liceum ogólnokształcącym, 4-letnim technikum lub w 3-letniej branżowej szkole I stopnia. Pragnę podkreślić, że obie te grupy będą realizowały odrębne programy nauczania.

Szkoły i samorządy przygotowują się do przyjęcia od 1 września 2019 r. większej liczby kandydatów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, zwiększenie liczby klas I nie spowoduje istotnych problemów związanych z zapewnieniem odpowiedniej liczby
sal lekcyjnych.

Przypomnę również, że postępowanie rekrutacyjne będzie obejmowało m.in. następujące kryteria:

  • wyniki egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu gimnazjalnego,
  • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum
    z wyróżnieniem,
  • szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej albo gimnazjum.

W przypadku dodatkowych wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają dyrektorzy szkół i kuratorzy oświaty. Od 1 września br. we wszystkich kuratoriach zostaną utworzone punkty informacyjno-konsultacyjne, w których rodzice uczniów obecnych klas VII szkoły podstawowej oraz klas II gimnazjum uzyskają informacje dotyczące postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2019/2020. Ponadto od początku września 2018 r. pytania związane z naborem będzie można kierować na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

Ustalenie sieci publicznych szkół ponadpodstawowych pozostaje
po stronie samorządów. Odbywa się ono po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty. Ministerstwo Edukacji Narodowej deklaruje pełne wsparcie
i gotowość współpracy z samorządami.

Zapewniam, że szkoły będą przygotowane na przyjęcie uczniów w roku szkolnym 2019/2020. Mam nadzieję, że ich oferta edukacyjna spełni oczekiwania zarówno absolwentów szkół podstawowych, jak i gimnazjów.

Z wyrazami szacunku

Anna Zalewska

Minister Edukacji Narodowej

 

 

Generated button

 

Generated button

 

 

Aktywny Sześciolatek w pierwszej klasie”- informacje dodatkowe

W dzisiejszych czasach dzieci szybciej osiągają tzw. „dojrzałość szkolną” i w większości są gotowe do podjęcia nauki. W wieku sześciu lat dziecko jest zaciekawione otaczającą go rzeczywistością, ma chęć poznawania świata, z łatwością podejmuje nowe wyzwania. Nauka nowych rzeczy jest dla niego przyjemnością, a jeśli proces edukacyjny jest dobrze zorganizowany, nie traktuje jej jako przymusu.

Z prowadzonych badań wynika, że dzieci, rozpoczynające rok wcześniej swą przygodę
z edukacją szkolną mają szansę być lepiej rozwinięte niż ich rówieśnicy, a ich potencjał umysłowy może być efektywniej wykorzystany. 
Aby dziecko prawidłowo rozwijało się intelektualnie potrzebuje bodźców, które skłonią go do podjęcia wysiłku. Szkoła realizująca ten projekt jest w stanie dzieciom to umożliwić.

Czytając, pisząc czy rozwiązując zadania w sytuacjach szkolnych, dziecko szybciej rozwinie swoje zdolności. Stanie się bardziej dojrzałe emocjonalnie, usamodzielni się, będzie bardziej odważne i pewne siebie. Łatwiej poradzi sobie z nawiązywaniem kontaktu z innymi ludźmi. Zarówno z rówieśnikami jak i starszymi od siebie. Nie chodzi też o to, żeby dzieci zmuszać
do nauki, ale żeby nie hamować ich naturalnej ciekawości, aby pokazywać im świat, a nie
go zasłaniać.

Z czym spotka się Sześciolatek w pierwszej klasie:

  1. Dziećmi zaopiekują się nie tylko odpowiednio przygotowani do pracy z dzieckiem sześcioletnim nauczyciele, ale również grupa specjalistów z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  2. Sześciolatek rozpoczynając naukę w pierwszej klasie nie musi umieć czytać, pisać i liczyć, będzie nabywał te umiejętności etapami.

  3. O tym kiedy i ile będą trwały poszczególne zajęcia zdecyduje nauczyciel, na podstawie możliwości dzieci.

  4. Organizacja zajęć będzie uwzględniała potrzeby rozwojowe aktywnych sześciolatków (kreatywne wykorzystywanie przestrzeni szkolnych i zapewnienie dzieciom swobody, czasu na ruch i aktywne działania edukacyjne).

  5. Dzieci będą mogły rozwijać swoje talenty i zainteresowania podczas różnorodnych zajęć dodatkowych.

  6. Praca świetlicy jest dostosowana do różnych aktywności i potrzeb rozwojowych dzieci sześcioletnich, działania nauczycieli świetlicy będą skorelowane z działaniami nauczycieli uczących w klasie.

  7. Sześciolatki będą uczyły się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i za innych uczestnicząc w atrakcyjnych programach edukacyjnych.

 

 

.

 

Generated button

 

Szanowni Państwo,

Rodzice Sześciolatków!

Już wkrótce staniecie Państwo przed ważną decyzją dotyczącą dalszej edukacji Waszych dzieci.

Zachęcamy wszystkich Państwa do zainteresowania się z nowym ursynowskim projektem

Aktywny Sześciolatek w I klasie”

Celem projektu jest wspieranie wszechstronnego i zharmonizowanego rozwoju różnych wzajemnie uzupełniających się aktywności dziecka w sferze: intelektualnej, fizycznej
i społeczno-emocjonalnej.

Projekt „Aktywny Sześciolatek w I klasie”, to pomysł na to jak poprzez wcześniej rozpoczętą, ciekawie zorganizowaną edukację, zwiększyć szanse Państwa dzieci na sukces w dorosłym życiu. Start dziecka w szkole będzie łatwiejszy dzięki realizacji dwumiesięcznego programu adaptacyjnego, który rozpocznie się 1 września 2018r. i pozwoli uczniom poznać nowe otoczenie, kolegów i koleżanki, strukturę szkoły oraz nauczycieli i pracowników.

Co zyska Sześciolatek uczestnicząc w projekcie:

  • 4 godziny zajęć dodatkowych tygodniowo dla klasy (w tym 1 h zajęć języka obcego, wyboru pozostałych 3 h dokonają wspólnie szkoła i rodzice),

  • atrakcyjnie zorganizowane zajęcia świetlicowe - w ramach pracy świetlicy szkolnej
    m.in. zajęcia rozwijające kreatywność
    (np. szachy, robotyka, programowanie, trening twórczości),

  • nauczanie z wykorzystaniem metody projektu,

  • naukę na I zmianę,

  • 4 bezpłatne bilety do kina/teatru (w ramach wyjść klasowych),

  • program „Sześciolatek bez prac domowych”,

  • udział w bezpłatnym „Programie Pomocy Przedmedycznej”,

  • udział w bezpłatnych programach sportowych „Sportowy Sześciolatek”
    i „Od zabawy do sportu”
    , prowadzonych przez nauczycieli wychowania fizycznego (instruktorów i trenerów),

  • bezpłatną „Wyprawkę Małego Sportowca” (strój sportowy + bidon + worek),

  • udział w działaniach propagujących i wspierających zdrowy tryb życia „Aktywna przerwa”, „W zdrowym ciele zdrowy duch” – program zajęć ruchowych na świeżym powietrzu, „Wiem co jem”, „Czas na relaks”,

  • możliwość korzystania z 3 posiłków dziennie,

  • ocenę rozwoju psychomotorycznego – diagnoza przeprowadzona przez pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz pracowników Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

Nauka w szkole nie musi być tylko obowiązkiem. Może być również wspaniałą przygodą
i zabawą dającą szansę na rozwój kreatywności i samodzielności, zdobycie wielu ciekawych doświadczeń i nabywanie umiejętności, których wykonywanie będzie sprawiało dzieciom radość.

Nabór prowadzony jest w elektronicznym systemie rekrutacji.

Warunkiem powstania oddziału jest zgłoszenie co najmniej 20 dzieci sześcioletnich.

Poniżej przedstawiamy list od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego:

 

Generated button

Szanowni Państwo,

W związku z trwającym sezonem grypy, przypominamy o zachowaniu podstawowych zasad profilaktyki zakażeniom wirusem grypy i innym infekcjom górnych dróg oddechowych.

Według najnowszych danych NIZP-PZH tylko w okresie od 23 do 31.12.2017 r. wykryto 90 103 zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę w Polsce. Z czego 19 453 zachorowań na terenie województwa Mazowieckiego (średnia dzienna zapadalność wynosi 40,28 na 100 tys. ludności). Początek sezonu grypowego 1-30 listopad 2017 r. w Mazowieckim przyniósł 91 292 nowych zachorowań na grypę i infekcje grypopodobne, z czego w Warszawie zgłoszono 17 116 przypadków.

Poniżej przedstawiamy  materiały edukacyjne nt grypy.

 

 

Generated button

Generated button

grypa czy przeziebienie

Szanowni Państwo!

Poniżej znajdują się informacje dotyczące  projektów do budżetu partycypacyjnego, do których wnioski można  składać do 22 stycznia.

 

Generated button

 

Z inicjatywy Wojewody Mazowieckiego powstała publikacja skierowana do rodziców dziecka, u którego stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie lub nieuleczalną chorobę oraz do opiekunów wychowujących dziecko z niepełnosprawnością. W przygotowaniu Informatora uczestniczyli m.in. eksperci Kuratorium Oświaty w Warszawie.

Celem Mazowieckiego Informatora dla Rodziców i Opiekunów Dziecka Niepełnosprawnością jest przekazanie rodzicom i opiekunom pełnej wiedzy o systemie wsparcia w zakresie specjalistycznej opieki medycznej, psychologicznej oraz społecznej.

W publikacji zamieszczone zostały wskazówki dotyczące opieki, wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dziecka, jak i zasad orzekania o niepełnosprawności. Opisany został również zakres pomocy socjalnej w postaci świadczeń, ulg i uprawnień zagwarantowanych przez państwo (np.: dofinansowanie z PFRON, możliwość korzystania z turnusów rehabilitacyjnych). Informator ma także ułatwić osobom zainteresowanym dotarcie do właściwych instytucji działających na terenie Mazowsza.

Generated button

Pedikuloza to inaczej wszawica, jest chorobą pasożytniczą wywołaną przez wesz głowową (Pediculus humanus capitis). Wszawica występuje we wszystkich krajach świata. Jest to powszechny problem, który nie zawsze jest oznaką braku higieny. Do zarażenia może dojść w każdym wieku, chociaż najczęściej występuje ona u dzieci i młodzieży. Do zarażenia tymi pasożytami łatwiej dochodzi w dużych zbiorowiskach ludzkich (przedszkola, szkoły, internaty, akademiki, kolonie, obozy letnie, koszary, domy pomocy społecznej, noclegownie).

Więcej informacji w ulotce poniżej.

Generated button

 

W związku z nadchodzącymi wakacjami zachęcamy do zapoznania się z  tematem zagrożeń związanych ze stanem jakości powietrza oraz niebezpiecznym barszczem Sosnowskiego.

Generated button

Generated button

Generated button

Zbliża się najbardziej oczekiwany przez wszystkich czas - wakacje. Przed dziećmi i młodzieżą ponad dwa miesiące odpoczynku. Zachęcamy  do zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie internetowej www.wypoczynek.men.gov.pl oraz z poradnikiem bezpiecznego wypoczynku.

 

Generated button

 

Informacja  z Oddziału Promocji Zdrowia
Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w m. st. Warszawie, w związku ze zbliżającymi się wakacjami

Piękna opalenizna jest niewątpliwie najlepszą pamiątką, jaką można przywieźć
z wakacji. Należy jednak pamiętać, że nadmierne opalanie często prowadzi do powstania oparzeń, przebarwień,  groźnego dla życia udaru słonecznego, a w konsekwencji może doprowadzić do raka skóry. Ważna jest więc wiedza, jak bezpiecznie korzystać ze słońca, aby móc cieszyć się zdrową i piękną opalenizną.

Wielu rodziców nie dopuszcza myśli, że ich dzieci mogłyby eksperymentować
z narkotykami lub dopalaczami. Gdy taka wiadomość okaże się faktem, również wielu z nich nie podejmuje koniecznych działań np. poprzez zgłoszenie się do poradni uzależnień. Niestety często zwyciężają wstyd, obawa przed społecznym naznaczeniem, bądź niewiedza, jak w takiej sytuacji postąpić. Ponieważ wakacje sprzyjają inicjacji różnych używek, w tym dopalaczy, ważne jest, by ostrzec przed zgubnymi skutkami sięgania po nie.

Więcej:

Generated button

Generated button

 

 

 

   

Wolontariat  

skw2

   
© Szkoła Podstawowa nr 310 im. Michała Byliny